5 napak, do katerih prihaja pri kolesarjenju

Čeprav imate za seboj s kolesom prevoženih že več kot tisoč kilometrov, ni nujno, da je vaše kolesarjenje popolno. Pripravili smo vam seznam petih napak, ki so pogosto prisotne tudi pri izkušenejših kolesarjih. Ko boste z njimi seznanjeni, jih ob naslednjem kolesarjenju poskusite ozavestiti in odpraviti.

1. Napačna nastavitev sedeža

Kolo morate z nastavitvijo povsem prilagoditi svojim potrebam. To vam bo omogočilo pravilno držo, kar vas bo obvarovalo pred poškodbami, obenem pa omogočilo največji užitek med poganjanjem pedal. Ne glede na vrsto vožnje morate vedno upoštevati pravilen kot kolen, položaj nog, rok ter ramen.

Prva pomembna nastavitev kolesa se nanaša na višino sedeža. Če je sedež na vašem kolesu postavljen previsoko ali prenizko, je večja verjetnost za poškodbo kolen in preobremenitev mišic in kit. Pravilna nastavitev višine sedeža na kolesu omogoča, da koleno niha med kotom 70°, ko se noga skrči, ter 150°, ko je noga skorajda v iztegnjenem položaju.

Kolesarski sedeži Specialized
Potrebujete nov kolesarski sedež? Preverite bogato ponudbo športne trgovine Extreme Vital.

Za pravilno nastavitev sedeža sedite na kolo in nogo iztegnite do pedala. V najnižji legi mora biti vaše koleno iztegnjeno. Če sedite ravno na sedežu, to pomeni, da je višina povsem pravilno nastavljena.

Poskrbeti morate še za pravilno lego in naklon sedeža:

  • Lega sedeža pomeni razdaljo med sedežem in krmilom. Pravilna nastavitev preprečuje nastanek bolečin v kolenu in medenici. Vodoravna lega sedeža je nastavljena pravilno, če se vaše koleno nahaja natanko nad osjo pedala.
  • Naklon sedeža je zlasti odvisen od oblike in pozicije krmila ter od pozicije sedeža. Tega postavite v vodoravno pozicijo, nastavite njegovo višino ter vodoravno lego. Nato se zapeljite vsaj en krog in pozicijo sedeža po potrebi popravite.

2. Nepravilna tehnika zaviranja

Zaviranje je pri kolesarjenju ena od temeljnih veščin. Med vožnjo morate dobro poskrbeti za varno zaviranje ter le-to ločevati od nenadnega ustavljanja. Še posebej je to pomembno pred ovinki ter težje dostopnimi odseki poti.

Zavorne ročice stiskajte postopoma in močneje, obenem boke oziroma težišče telesa intenzivno pomaknite nazaj ter nizko. Pete stopal obrnite navzdol in težo usmerite v pedala. Teža je na pedalih, dlani imejte lahkotne. S tem boste kolesu zagotovili najučinkovitejši pritisk na podlago, prav tako boljši oprijem ter krajšo zavorno pot. Na kocu zaviranje zavorne ročice popuščajte postopoma. S telesom se vrnite v izhodiščno, nevtralno držo.

Kolo naj bo med zaviranjem čim bolj pravokotno na podlago. Na ta način bo večja površina plašča v stiku s tlemi. Nagnjeno kolo lahko povzroči zdrs.

3. Na pot brez kolesarskega orodja in pripomočkov

Večina kolesarjev se na vožnjo odpravi brez kakršnega koli orodja oziroma pripomočka. Šele ko so na vidiku težave, se zavejo, kako prav bi jim prišel na primer set za krpanje. Če se pogosto vozite s kolesom, pri roki vedno imejte vsaj osnovno kolesarsko orodje, ki vam bo slej ko prej zagotovo prišlo prav.

V specializirani prodajalni s kolesi in kolesarsko opremo si lahko kupite sete orodja, sete za krpanje in druge pripomočke. V set orodja so vključeni različni kolesarski pripomočki. Z njimi boste lahko na hiter in učinkovit način popravili najnujnejše na svojem kolesu. Praviloma set vključuje snemalec pnevmatik, orodje za popravilo verige, imbuse in natične ključe različnih velikosti, vzmet za popravilo verige ter še kaj. Set za krpanje pa najpogosteje vključuje nekaj pripomočkov za krpanje, jekleno strgalo ter lepilo.

4. Poganjanje pedal nad zmožnostmi kolesarja

Preden se s kolesom podate na zastavljeni cilj, dobro premislite, ali se niste odločili za predolgo in prenaporno pot. Nič ni narobe, če pri kolesarjenju ciljate visoko, a vseeno se neredko pripeti, da kolesarji ne upoštevajo svojih zmožnosti. Zlasti je to značilno za kolesarje začetnike.

Najpomembneje je, da si že na začetku ne zastavite prezahtevnega cilja. V tem primeru se lahko pripeti, da se vam bo kolesarjenje precej zamerilo in kar nekaj časa ne boste sedli na kolo. Vsaki vožnji dodajte nekaj kilometrov in nekaj več zahtevnosti. Tako boste svoje kolesarske ambicije stopnjevali na pravilen način, obenem se vam bo povečevala samozavest, ves čas pa bodo prisotni tudi užitki in navdušenje.

5. Slabo vzdrževanje kolesa

Pred vsako novo kolesarsko sezono so nekateri kolesarji premalo pozorni na kakovost svojega kolesa. To je morda kar nekaj časa mirovalo in brez primernega vzdrževanja zagotovo ne bo kos novim kolesarskim podvigom. Preden po dolgem času, pa tudi sicer, sedete na kolo, dobro preverite, ali je vse na svojem mestu in če dobro deluje.

Morda bo zadostoval že domači servis. Preverite pnevmatike; napolnite jih z zrakom in poglejte, če so na njih ureznine ali razpoke. Kolo nato obrnite na glavo in preverite, ali je v ležajih kaj zračnosti; kolesa zavrtite in bodite pozorni, ali se še vedno vrtijo naravnost, obenem preverite še trdnost špic, če je med njimi morda katera popustila.

Sledi kontrola zavor, ki predstavljajo izjemno pomemben del kolesa; nekajkrat močno stisnite zavorne ročke. Nato se malo zapeljite in preverite krmilni položaj. Sedež mora biti trden in obrnjen naravnost s primerno nastavitvijo višine. Na koncu preverite še vse vijake, če so ustrezno zategnjeni.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Back to top button
Close
Close