7 živil za zdravo in sijočo kožo

Pravijo, da si to, kar ješ, in ko gre za zdravo kožo, je ta trditev povsem resnična. Akne, ekcemi, suhost in druga stanja kože so pogosto odraz slabe prehrane, zato lahko z izbiro primernih živil poskrbite za zdravo in sijočo kožo.

V nadaljevanju vam predstavljamo sedem živil, ki so med drugim znana po tem, da vplivajo na zdravje, gladkost in sijaj kože. Vključite jih v svoj jedilnik in spremembe na bolje bodo prej ali slej opazne.

1. Losos

Zdravo in sijočo kožo lahko dosežete, če v svojo prehrano vnesete dovolj omega-3 maščobnih kislin, ki jih najdete v mastnih ribah, kot so na primer atlantski losos, arktični losos ali postrvi. Če niste ljubitelj rib, omega-3 maščobne kisline lahko pridobite tudi z nekaterimi drugimi živili, kot so chia semena, laneno olje, orehovo olje ali konopljino olje.

File lososa
Vsaj enkrat na teden si privoščite lososa, ki je bogat z omega-3 maščobami.

Tovrstne maščobe pripomorejo k odstranjevanju odpadnih snovi s kože in zadržujejo optimalen nivo vlage, zato je suha koža eden od prvih pokazateljev, da vam primanjkuje omega-3 maščobnih kislin. To pa še ni vse! Omega-3 maščobne kisline ščitijo vašo kožo tudi pred nekaterimi vrstami kožnega raka.

2. Sladki krompir

Akne na koži in druge oblike vnetja so običajno posledica prekomernega uživanja živil, ki zvišujejo vaš krvni sladkor. Namesto da posegate po hrani z visokim glikemičnim indeksom, kot so na primer rafinirani ogljikovi hidrati, raje izberite sladki krompir. Ta bo bistveno pripomogel k zdravemu videzu vaše kože, ne da bi se pri tem povišale vrednosti krvnega sladkorja, hkrati pa boste z njim zaužili tudi določeno količino antioksidantov in vlaknin.

3. Paradižnik

Poleg pozitivnih koristi za srce in zmanjšano tveganje za možgansko kap, številne študije kažejo na to, da lahko paradižnik bistveno pripomore k lepšemu videzu vaše kože. V paradižniku najdemo pomemben antioksidant – likopen, ki dokazano povečuje naravno zaščito kože pred UV-žarki, kar prispeva k preprečevanju prezgodnjega staranja in pojavu kožnega raka.

Paradižniki
Z rednim uživanjem paradižnikov boste preprečili prezgodnje staranje kože.

Čeprav paradižnik ne more nadomestiti sončne kreme, pa je priporočen vnos likopena v obliki paradižnikove mezge, v kateri je njegova koncentracija še večja. Mezgo lahko dodate v različne juhe, če pa se odločite za svež paradižnik, ga kombinirajte z zdravimi maščobami, kot je olivno olje, saj pomaga telesu absorbirati likopen.

4. Brazilski oreščki

Ali ste vedeli, da brazilski oreh na dan odpravi dermatologa stran? Brazilski oreščki so izjemno bogati s selenom, ki pomaga zaščititi vaše kožne celice pred različnimi poškodbami, vključno s kožnim rakom. Dobro pa je vedeti, da vas brazilski oreščki ne bodo le dolgo ohranjali mladostne, ampak lahko bistveno pripomorejo tudi k zmanjšanem tveganju za bolezni srca. Če niste ljubitelj oreščkov ali pa ste nanje alergični, lahko pridobite selen z živili, kot so mleko, jajca ali z morsko hrano.

5. Kivi

Sadje in zelenjava, bogata z vitaminom C, je vašemu telesu v veliko pomoč pri proizvodnji kolagena – tj. beljakovine, ki prispeva k elastičnosti vaše kože in ima pomembno vlogo pri njenem celjenju. Izmed vseh virov vitamina C je kivi eden od najboljših, saj lahko le en takšen sadež zadovolji priporočen dnevni vnos vitamina C. Kivi ima v sebi celo več vitamina C kot pomaranča, prav tako pa je odličen vir vitamina E in vsebuje antioksidante, ki ščitijo kožne celice pred morebitnimi poškodbami.

6. Avokado

Če trenutno še ne sledite trendu toastov z avokadom, je sedaj morda pravi čas za to, saj vam bo vaša koža hvaležna. Avokado znanstveno dokazano vsebuje veliko zdravih maščob, ki pomagajo vašemu telesu bolje absorbirati v maščobi topne vitamine in fitokemikalije, ki jih najdemo tako v avokadu kot v sadju in zelenjavi, ki jih z njim kombinirate.

Avokado
Privoščite si tudi avokado, ki je bogat vir vitamina E in antioksidantov.

Avokado pa je bogat tudi z vitaminom E, ki na svoj poseben način vpliva na zdrav videz vaše kože. Kožo ščiti pred poškodbami prostih radikalov, zato upočasnjuje njeno staranje, prav tako pa pomaga razširiti krvne žile, s čimer je oskrba kože s kisikom in hranili učinkovitejša.

Živila, ki so bogata z vitaminom E, so še pšenični kalčki, sončnična semena, špinača in mandlji. Če boste kombinirali živila, bogata z vitaminom E, s tistimi, ki so bogata s selenom, boste za svojo kožo storili ogromno.

7. Kurkuma

Ta protivnetna začimba ne samo, da okrepi okus vaših zelenjavnih in mesnih jedi, smoothijev in čajev, ampak zahvaljujoč svojim aktivnim sestavinam pripomore tudi k zdravi koži. Raziskave so pokazale, da lahko kurkuma zniža tveganje za pojav številnih bolezni, kot so na primer rak, bolezni srca in ožilja, črevesne bolezni, prav tako pa pomaga pri zdravljenju vnete kože ter pospešuje celjenje ran. Če jo kombinirate s črnim poprom, bo to pospešilo absorpcijo antioksidantnih spojin, ki so v njej.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close