Pogoste poškodbe pri drsanju in kako jih preprečiti

Morda se hladnejšega obdobja leta veselite predvsem zato, ker boste ponovno obuli drsalke in se z njimi podali na led v naravo ali v katero od mnogih ledenih dvoran. Ne glede na spol in starost je drsanje ena od izjemno priljubljenih športnih dejavnosti pri nas in tudi sicer po svetu.

Čeprav je morda pri tej dejavnosti vse skupaj videti precej nedolžno, pa se lahko tudi tukaj soočate s številnimi neprijetnostmi oziroma poškodbami. Vas zanima, katere so najpogostejše med njimi in kako se jim lahko spretno izognete?

Katere so najpogostejše poškodbe pri drsanju?

1. Zvin ali zlom gležnja

Ena od pogostejših poškodb pri drsanju je zvin ali pa zlom gležnja. Če ste pri tej dejavnosti le za trenutek nepazljivi – zatopljeni v pogovor ali svoje misli – je to odličen recept za padec, posledično pa za zvin ali celo zlom gležnja.

Če pri drsanju padete in sumite, da ste si zvili gleženj, morate mesto zvina primerno mobilizirati. Povijte ga z dolgoelastičnim povojem, pri tem pa nogo dvignite, saj se vam bo tako zmanjšala oteklina. Priporočamo vam tudi hlajenje. Ker je včasih zvin težko ločiti od zloma, je vsekakor najbolje, da hitro obiščete zdravnika.

2. Poškodba prednje križne vezi

Zaradi porasta števila rekreativnih športnikov narašča število poškodb sprednje križne vezi, ki so pogosto tudi posledica drsanja, še pogosteje pa je tovrstna poškodba povezana z igranjem košarke, nogometa ter s smučanjem.

Poškodba sprednje križne vezi povzroča nestabilno stanje kolena, obenem povečuje možnost poškodb kolenskih struktur in tudi nastanek artroze.

3. Poškodba glave

Pri drsanju lahko kaj hitro izgubite ravnotežje ali nadzor. Padec na glavo je pri tem neredek pojav. Ker je ledena površina trda, je padec na glavo nevaren. Povzroči lahko pretres možganov ali drugo vrsto poškodbe možganov.

4. Ureznine

Ostra rezila na drsalkah, trdi led ter hitrost so pri neprevidnem drsanju lahko izvrstna kombinacija za nastanek ureznin. Ravno zato je pri sebi vedno dobro imeti prvo pomoč in znanje o tem, kaj storiti v takšnem primeru. Ena od boljših preventiv pa je vsekakor previdnost, ki je na drsališču ne sme nikoli manjkati.

5. Poškodbe rok in zapestja

Ko pri drsanju padete ali zdrsnete, roke nagonsko postavite tako, da se z njimi ujamete na ledu. Vsekakor boste s tem dobro zaščitili glavo in obraz, kljub temu pa tudi padec na roke lahko povzroči kar resne težave. Predvsem zapleti z zapestji so lahko komplicirani.

Kako preprečiti poškodbe pri drsanju?

1. Pravilno se opremite

Večino poškodb pri drsanju lahko na učinkovit način preprečite že s tem, da se dobro opremite. Pri tem mislimo tudi na čelado, ščitnike in posebne pripomočke, ki vam pri drsanju pomagajo na učinkovit način zaščititi najbolj ogrožene dele telesa.

2. Naučite se pravilno drsati

Čeprav je drsanje na prvi pogled enostavno, se ga je vendarle treba naučiti. Še pomembneje pa je, da se na drsališču držite vseh pravil in da se ozirate na druge drsalce. S tem boste preprečili marsikateri padec ali nesrečo.

3. Ogrevanje pred drsanjem

Ogrevanje pred vsako športno dejavnostjo je izjemno koristno, saj se med ogrevanjem poviša telesna temperatura in poveča gibljivost. Posledično se zmanjša možnost poškodb. Zato se primerno ogrejte tudi pred drsanjem.

4. Pravočasno končajte z aktivnostjo

Marsikdo med vami dobro ve, kaj lahko nekoga čaka, če pretirava z določeno telesno aktivnostjo. Ko vam bosta telo in um začela sporočati, da imate drsanja zadosti in da boste z njim nadaljevali, ko bo ponovno čas za to, ju poslušajte. Drsanje zaključite tudi v primeru, če vam je na drsališču premrzlo oziroma se nikakor ne morete več primerno ogreti.

Če boste upoštevali te preproste in praktične nasvete, so možnosti za poškodbe na ledu res minimalne. V kolikor pa do njih vseeno pride, ne paničarite in poskušajte kar se da pravilno ukrepati.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close