6 nasvetov za dihanje med tekom

Čeprav se na prvi pogled morda marsikomu od vas zdi, da za tek potrebujete le primerna oblačila in dobre tekaške copate, pa temu ni ravno tako. Če boste želeli, da se med tekom in tudi po njem izvrstno počutite, je potrebno paziti na kar nekaj pomembnih dejavnikov, med katerimi je tudi pravilen način dihanja.

Ker je pravilno dihanje med tekom torej zelo pomembno, vam bomo zaupali 6 najpomembnejših nasvetov, ki se jih boste morali držati, če želite, da vas bo misel na tek pozitivno vznemirjala in da boste komaj čakali, da se ga ponovno lotite. V nasprotnem primeru se vam bo tek morda zameril in nanj ne boste imeli prav lepih spominov.

1. Utrdite dihalne mišice

Z vajami za moč utrjujete mišice nog in s tem izboljšujete svoj tek. Prav tako lahko s posebnimi vajami utrjujete dihalne mišice. Pravilno opravljene vaje vam bodo omogočile izboljšanje stanja diafragme, mišice, ki ločuje prsa od trebušne stene in notranjih mišic med rebri, ki vam omogočajo vdihovanje in izdihovanje. Z njeno okrepitvijo boste izboljšali vzdržljivost med tekom, zato boste po končani aktivnosti mnogo manj utrujeni.

2. S pravilnim dihanjem do več moči v nogah

Na področju dihanja med tekom je bilo opravljenih že veliko raziskav. Nekatere med njimi so pokazale, da neustrezno oziroma naporno dihanje tekaču ne omogoča dovolj moči v nogah. Vsi tisti tekači, ki so pri raziskavi dihali pravilno, so imeli v nogah zadostno količino moči, da so pot, ki so si jo zadali, pretekli brez večjih težav.

3. Med tekom dihajte globlje

Če boste med tekom dihali globlje, boste uporabili več zračnih žepkov v pljučih. To pomeni, da bo v vaše telo in posledično tudi v mišice prišlo več kisika. S tem boste preprečili utrujenost pljuč in nog. Med tekom torej bodite pozorni na dihanje, ki naj bo počasno in globoko. Na ta način boste okrepili tudi trebušno prepono.

4. Test pravilnega dihanja

Če želite preveriti, ali dihate pravilno, eno od rok položite na prsi, drugo pa na trebuh. Ob vdihu preverite, če se premakne trebuh ali prsi. Če dihate pravilno, se bo roka na trebuhu premaknila, ko boste vdihnili. Trebuh se mora pri tem napihniti kot balon, ob izdihu pa izprazniti. Prsni koš mora pri vdihu ostati skoraj čisto pri miru.

5. Pravilnega dihanje se ne učite med tekom

Ker se med tekom najpogosteje osredotočamo na tisoč drugih stvari, se dihanja ne boste mogli naučiti med treningi. Priporočamo vam, da se pravilnega dihanja naučite v času, ko ne tečete. Ko vam dihanje s trebušno prepono počasi pride v navado, ga poskusite prakticirati med samim tekom.

6. Pilates za izboljšanje dihanja

Veliko perspektivnih tekačev se udeležuje vadbe pilatesa, pri katerem je dihanje izjemnega pomena. Pri tej vadbi se lahko naučite mnogo koristnih vaj, ki vas bodo na hiter in enostaven način pripeljale do primernega dihanja, ki ga boste lahko izvajali tudi med tekom.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close