
Hitra, tanka, lahka … Cestna kolesa so tista, ki lahko dosegajo kar najvišje hitrosti in so oblikovana za premagovanje dolgih, res dolgih razdalj. Glavni kriterij, ki je izoblikoval specifike te vrste koles, je seveda podlaga – cesta. Ta tip kolesa gotovo ni primeren za univerzalno uporabo in včasih se kdo celo ustraši tako do potankosti premišljenega oblikovanja. A vse podrobnosti na njem so tu zato, da cestnemu kolesarju omogočajo optimalen nastop.
Če pogledamo v preteklost cestnih koles, si ta na prvi pogled izgledajo precej podobno. Če na gorskih kolesih izstopajo sodobne vzmetenja, se ozka in suha podoba dirkalnega konja med kolesi ne razlikuje dosti od tistih izpred 50 let. A ta slika je varljiva. Če bi imeli pred seboj star in sodoben primerek, bi hitro našli kup ključnih sprememb, ki omogočajo bolj gladko, hitrejšo in daljšo vožnjo. Razlika je tudi v teži koles. Prav nič starinskega ni v peresno lahkih okvirjih, ki so izdelani iz ogljikovih vlaken. Tudi udobje je neprimerljivo.
Za koga je torej danes primerno cestno kolo?
Lastnosti cestnih koles
Nekateri pravijo, da je srce kolesa njegov okvir. Kot že omenjeno, so okviri cestnih koles zasnovani tako, da so čim lažji, običajno iz aluminija ali pa so karbonski, včasih sta pri njihovi izdelavi uporabljena tudi jeklo in titan. Vilice so glede na cenovni razred kolesa izdelane iz kombinacije ogljika in aluminija, jekla, samega aluminija ali pa, v višjih rangih, iz karbona.

Velika razlika z drugimi kolesi je očitna tudi v pnevmatikah. Ker za vožnjo po gladki cesti niso potrebna reliefno bogata platišča, kot na primer pri gorskih kolesih, so pnevmatike oblikovane z mislijo na aerodinamiko. Tradicionalno so bila platišča cestnih koles resnično ozka, a danes na tem področju prihaja do sprememb, saj naj bi rahlo večji volumen pnevmatik, kar pomeni tudi večjo širino, omogočal bolj gladko in hitrejšo vožnjo. Prav tako je zahtevan zračni tlak v pnevmatikah višji kot pri gorskih bratcih.
A tudi vsa cestna kolesa ne gre metati v isti koš. Z mislijo na različne tipe kolesarjev namreč ločimo cestna kolesa po geometriji. Za bivše tekmovalce in rekreativne kolesarje z visoko stopnjo znanja in dolgim seznamom izkušenj, ki bi si želeli dosegati najvišje hitrosti, so primerna kolesa s tekmovalno naravnano geometrijo.

Drugi tip pa so cestna kolesa, kjer je geometrija ustvarjena za dolgotrajne vožnje in visoko količino prevoženih kilometrov. Največja razlika med tema dvema tipoma je morda opazna v drži kolesarja med vožnjo. Pri kolesarjenju na dolgih razdaljah mora biti telo dlje časa v istem položaju, zaradi česar je dobro, da drža telesa ni preveč neudobna in naporna. Položaj je torej rahlo bolj vzravnan oziroma pokončen kot pri tekmovalnih geometrijah.
Kdo naj izbere cestno kolo?
Z vsakim kolesom se lahko voziš hitro ali počasi. Hitrost je namreč relativna. A potrebno je vedeti, da so cestna kolesa v celoti posvečena ideji učinkovitosti. Združujejo namreč različne lastnosti, ki na cestni podlagi najbolje izkoristijo specifike oblikovanja. Aerobna oblika pnevmatik zagotavlja gladko drsenje po površini, ki ga z drugimi vrstami koles ni mogoče doseči.

Ker pri vožnji na cesti ni potrebno misliti na ovire in udarce, je vsa robustnost, ki jo prepoznavamo pri ostalih kolesih, prilagojena na minimum. Iz istega razloga, kot bi bilo nesmiselno po pločniku hoditi v težkih, pohodniških čevljih. Kombinacija pnevmatik, ki omogočajo hitrost in lahkih okvirjev z namenom lajšanja bremena med vzdržljivostnimi preizkusi, ustvarja zmagovalca v učinkovitosti.
Kljub temu da se tudi cestna kolesa med seboj razlikujejo, pa so prav vsa ustvarjena za tiste, ki bi si želeli hitre vožnje in dolgih razdalj, prevoženih na asfaltiranih cestah.
Extreme Vital: bogata ponudba cestnih koles
Bogato izbiro specializiranih cestnih koles nudijo v spletni in fizičnih prodajalnah Extreme Vital. Tam so vam na voljo tako cestna kolesa za moške kot cestna kolesa za ženske.
Model Tarmac proizvajalca Specialized je denimo idealen za dolge cestne ture in oblikovan s tekmovalno geometrijo. Aerodinamika tega kolesa je izboljšana z novim oblikovanjem vilic, v oblikovanju sedežne opore ter nekoliko nižje postavljene zgornje cevi zadnjega trikotnika. Odzivni prednji del in kratke razdalje med osmi so ključne pri zagotavljanju optimalnega prenosa energije. Hidravlične disk zavore pa prinašajo veliko mero nadzora nad kolesom ter s tem samozavest pri zmagovalni vožnji.

Geometrija, prilagojena za vzdržljivostne preizkušnje, odlikuje model Roubaix. Kolo zagotavlja udobno vožnjo tudi po bolj razritih cestah. Pred neprijetnimi tresljaji na manj urejenih voziščih rešuje v sodelovanju s prenovljenim sistemom vzmetenja. Absorpcija je tako boljša. Tog in skladen okvir, izdelan in karbona, skupaj z drugimi specifikami prinaša zmogljiv model, ki vam bo omogočal premagovanje dolgih razdalj v neidealnih pogojih.
Tudi Synapse blagovne znamke Cannondale je prilagojen zahtevnejšim površinam in primeren za vse, ki z gladkih cest občasno zaidejo na makadam. Model CAAD13 pa je ustvarjen za kolesarke in kolesarje, ki se na pot cestnega kolesarstva šele podajajo. Kakovosten aluminijast okvir zaznamuje lahkost, agresivnost in togost, kar pomeni varen občutek nadzora nad kolesom, za kar poskrbijo tudi hidravlične disk zavore.

Če torej iščete kakovostno cestno kolo, vam vsekakor priporočamo, da preverite ponudbo kolesarske trgovine Extreme Vital. Daleč najbolje bo, da obiščete eno izmed fizičnih trgovin, kjer vam bodo strokovno podkovani zaposleni z veseljem pomagali pri izbiri, kolo pa boste pred nakupom lahko tudi preizkusili. To je ključno, da boste z izbiro zagotovo zadovoljni!