BCAA aminokisline – kaj so in zakaj so pomembne?

Če se ukvarjate s fitnesom ali pa ste že kdaj obiskali kakšno trgovino s športno prehrano, ste za BCAA aminokisline zagotovo že slišali. Nič pa ni presenetljivega, da mnogi omenjenega pojma še ne poznate, zato vam bomo v zvezi z njim razložili nekaj koristnih dejstev.

Najprej boste izvedeli, kaj BCAA aminokisline sploh so, kje se nahajajo in zakaj so za telo potrebne. Na koncu pa vam bomo na kratko predstavili še vlogo BCAA aminokislin v športu.

Pomembni gradniki beljakovin v našem telesu

Verjetno že vsi veste, da so aminokisline gradniki beljakovin, ki so izjemno pomembne za naše mišice. Pravimo, da so beljakovine osnovni gradniki človeškega telesa, kar pomeni, da pripomorejo k rasti mišic, hitrejši regeneraciji in so pomembne pri obnovi poškodovanih tkiv.

Iz tega lahko trdimo, da so tudi aminokisline izjemno pomembne za naše telo. BCAA so esencialne aminokisline, kar pomeni, da jih telo ne more samo proizvajati, zato jih je potrebno vnesti s prehrano ali v obliki prehranskih dodatkov.

Kje najdemo BCAA aminokisline?

BCAA je kratica za angleški pojem Branched-Chain Amino Acids, kar pomeni, da so to razvejane aminokisline, in sicer gre za levcin, izolevcin in valin. Omenjene aminokisline predstavljajo gradnike za kar tretjino vseh beljakovin v telesu.

Katero hrano je potrebno zaužiti, da boste v telo vnesli dovolj BCAA aminokislin?

  • Levcin in valin se nahajata v sirotkinih proteinih, jajcih, soji, mleku in siru.
  • Izolevcin pa boste zaužili z mesom (perutnina in svinjina), ribami, jajci, skuto in orehi.

Zakaj so BCAA aminokisline pomembne?

BCAA aminokisline so pomembne iz različnih razlogov:

  1. Spodbujajo rast mišic, predvsem levcin, ki sodeluje pri sintezi mišičnih beljakovin.
  2. Z uživanjem BCAA aminokislin pospešimo regeneracijo in zmanjšamo razgradnjo mišičnih beljakovin, zato so ključnega pomena pri zagotavljanju energije za naporno vadbo.
  3. Pomembno vlogo imajo pri dietah. V tem primeru ne izgubljamo samo maščob, ampak tudi mišično maso, zato lahko z dodatnim vnosom BCAA aminokislin preprečimo izgubo mišične mase.
  4. Poleg tega so BCAA aminokisline pomembne po vadbi, ko se začne proces mišične sinteze in razgradnje. Slednja je tista, ki se ji moramo izogibati, zato dodaten vnos tovrstnih aminokislin ta proces razgradnje učinkovito preprečuje.

BCAA aminokisline in športna vadba

Vsi, ki se kakor koli ukvarjate s športom, že veste, da je potrebno ob povečani telesni aktivnosti zaužiti tudi večjo količino beljakovin, kar pomeni, da je v telo potrebno vnesti aminokisline. V tem primeru običajno ni dovolj le vnos aminokislin, ki jih zaužijemo s prehrano, ampak je potrebno razmisliti še o drugih načinih.

Kako je torej najbolj enostavno zaužiti BCAA aminokisline? Če se resno ukvarjate z intenzivno športno vadbo, jih dobite v obliki prehranskih dodatkov, torej v obliki tablet oz. kapsul in v prahu. Največja korist njihovega uživanja je v izboljšanju vadbene učinkovitosti in razgradnji mišične mase, saj se tovrstne aminokisline absorbirajo neposredno v krvni obtok in se presnavljajo direktno v mišicah.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close