Zakaj in kako jesti počasi?

Povsem normalno je, da skozi dan nikoli nimate časa. Posledično se to kaže tudi pri vaših prehranjevalnih navadah. Verjetno so vaši obroki vse prej kot pa skrbno izbrani in pripravljeni, nato pa po možnosti še zelo hitro in na povsem nepravilen način prežvečeni. Toplo vam priporočamo, da si vzamete nekaj minut in si skrbno preberete članek, v katerem vam bomo pojasnili, zakaj in kako jesti počasneje in z užitkom.

Zakaj morate jesti počasi?

Navade, ki smo jih navedli v uvodnem odstavku, vodijo do slabe prebave, posledično pa lahko tudi do slabega zdravstvenega stanja. V nadaljevanju vam navajamo pet najpomembnejših razlogov, zakaj se vam splača jesti počasi.

1. Pri počasnem prehranjevanju zaužijemo manj kalorij. Vse več raziskav kaže na to, da počasno hranjenje povzroča manjše zaužitje kalorij. Vnos kalorij je v resnici toliko nižji, da lahko na leto izgubimo tudi do 9 kilogramov, ne da bi se pri tem posebej trudili. Naši možgani šele po 20 minutah zaznajo, da je naše telo sito. Če boste jedli hitro oziroma prehitro, možgani ne bodo zaznali, da ste pojedli dovolj, zato boste zaužili (pre)več hrane.

2. Pomembno je, da v hrani uživate. Poskrbite za to, da bodo obroki postali gastronomski užitek in ne nekaj, kar delate v naglici. Vonjave, ki jih zaznavamo pri hranjenju, sprožijo nastanek encimov, ki so pomembni za boljšo prebavo.

Uživanje ob kosilu
Vzemite si čas in občutite užitek ob vsakem obroku.

3. Počasno prehranjevanje omogoča boljšo prebavo. Če boste jedli počasneje kot do sedaj in če boste hrano veliko bolje prežvečili, se vam bo izboljšala tudi prebava. Zanjo je značilno, da se prične že v ustih.

4. Počasno prehranjevanje vam omogoča manj stresa. Če boste jedli počasi in boste pri tem osredotočeni le na hrano, se boste veliko lažje sprostili, obenem boste v sebi čutili veliko manj stresa ter napetosti. Med obrokom nikakor ni dobro, da razmišljate, kaj boste počeli po njem. Osredotočite se izključno na obrok in si tako vzemite čas le zase.

5. Upor hitri prehrani in hitremu tempu življenja. Hitro ter zmedeno življenje vas najpogosteje vodi do prehranjevanja s hitro hrano, ki jo seveda tudi hitro pojeste. Sprejeti morate odločitev, da boste to spremenili in se tako uprli vsemu, kar vam ne omogoča kakovostnega življenja.

Kako jesti počasi?

Za konec vam predstavljamo še 5 odličnih nasvetov, kako lahko pričnete jesti počasi. Verjetno bo to za večino od vas velika novost. Če želite na dolgi rok ostati zdravi in se dobro počutiti, se boste morali držati tudi tega. Verjemite, ni težko.

1. Za vsak obrok si odmerite zadosti časa. Za zajtrk in večerjo si vzemite vsaj 20 minut časa, za malico 10 minut, za kosilo pa vsaj 30 minut.

2. Hrano si postrezite na krožniku in jo pojejte za mizo. Če boste hrano pojedli stoje ali na sedežni med gledanjem filma, jo boste zagotovo pojedli prehitro in tudi preveč.

Družinsko kosilo
Zajtrk, družinsko kosilo ali večerjo vedno pojejte za jedilno mizo.

3. Med vsakim grižljajem odložite pribor. Ko boste hrano nesli v usta, pri tem odložite pribor. Na začetku poskusite zavestno šteti grižljaje. Čez čas bo to postala vaša vsakodnevna rutina.

4. Jejte večkrat na dan. Če boste jedli večkrat na dan po manj, ne boste prav nikoli preveč lačni, ko se boste usedli za mizo. Poleg tega boste lahko veliko lažje nadzorovali hitrost, s katero boste jedli.

5. Naj bo vaše prehranjevanje tudi družabni dogodek. Skupaj s svojo družino, partnerjem, prijatelji se usedite za mizo. Izkoristite čas, ki ste si ga namenili za prehranjevanje in tudi za druženje. Vsi za mizo se morate zavedati, kako pomembno je počasno prehranjevanje. Med seboj se lahko primerno spodbujate in opozarjate v primeru kakršnih koli kršitev.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close