7 najboljših živil za dobro prebavo

Če imate urejeno prebavo, je to odlično za vaše zdravje, hkrati pa vam dobra prebava pomaga tudi pri hujšanju. V nasprotnem primeru se pogosto soočate s krči, slabostjo in napihnjenostjo. V nadaljevanju vam bomo navedli sedem živil, ki vam bodo pomagala, da boste svojo prebavo hitro in enostavno, predvsem pa na zdrav način pospešili.

1. Kefir – za zdravo črevesno floro

Kefir je izjemno koristen za vaše črevesje, saj vsebuje številne balastne snovi ter mlečnokislinske bakterije. Kefir v primerjavi z drugimi mlečnimi izdelki vsebuje še kvas in ocetnokislinske bakterije. Za te je znano, da v debelem črevesju poskrbijo za zdravo črevesno floro, uničujejo povzročitelje številnih bolezni in tako krepijo obrambne mehanizme telesa.

2. Stročnice – bogate s hranili

Številne stročnice, kot na primer fižol in grah, so izjemno bogate s hranili. Vsebujejo zdrave rastlinske beljakovine, vitamine, balastne snovi in minerale. Najbolje je, da jih kombinirate z žiti, na primer s testeninami.

3. Polnozrnati kruh – bogat z balastnimi snovmi

Že samo ena rezina polnozrnatega kruha vsebuje kar 3 g balastnih snovi. Priporočamo, da tudi pri testeninah in rižu uporabite njihove polnozrnate različice. Če ste bili do sedaj navajeni uživati izdelke iz bele moke, se na priporočene različice navadite postopoma. Vaše črevesje se mora namreč navaditi na nekoliko napornejše prebavno delo.

4. Maline – bogate z vitaminom C

Maline so še posebej priljubljena vrsta sadeža, saj vsebujejo velike količine vitamina C. Zanj je značilno, da krepi imunski sistem, obenem pa še na primeren način spodbuja prebavo. V 100 g malin je kar 8 g balastnih snovi. Maline lahko uživate kot prigrizek, lahko pa jih dodate sadnim solatam ali v jogurt skupaj s kosmiči.

5. Jabolka – vsebujejo topne in netopne balastne snovi

Za jabolko je značilno, da vsebujejo topne in netopne balastne snovi. Če pojeste veliko jabolk, je vaše blato veliko bolj mehko kot pa sicer. Celuloza, ki je prisotna v tem priljubljenem sadežu, spodbuja črevesje in deluje proti zaprtju. Srednje veliko jabolko vsebuje približno 4,5 grama balastnih snovi.

6. Avokado – kralj balastnih snovi

Morda niste vedeli, da avokado pogosto označujemo za kralja balastnih snovi. 100 gramov avokada namreč vsebuje kar 10 gramov balastnih snovi. Na prebavo pozitivno vplivajo še njegove nenasičene maščobne kisline. Te spodbujajo tudi delovanje trebušne slinavke, jeter in žolčnika. Avokado vsebuje tudi betakaroten, ki se v telesu spremeni v vitamin A. Ta je nujno potreben za izgradnjo zdrave sluznice. Avokado lahko pripravite v solati ali pa ga uživate v obliki namaza.

7. Mandlji – zdrava alternativa sladkarijam

Zagotovo veste, da sladkarije in drugi mastni prigrizki vašemu črevesju ne denejo dobro. Mandlji so pri tem najboljša možna alternativa. 25 g mandljev vsebuje 3,5 grama balastnih snovi. Poleg tega so v njih prisotne še maščobne kisline omega 3 ter vitamin E. Vsebujejo tudi veliko magnezija, zato so izjemno koristni za prebavo. Za magnezij je namreč značilno, da optimizira funkcijo želodca in črevesja.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Najbolj brani prispevki

Close
Close