Nordijska hoja – odlična vadba tudi za starejše

Redno ukvarjanje s telesno aktivnostjo se uvršča med izjemne pomembne dejavnike zdravega življenjskega sloga. Odsotnost ali pomanjkanje lahko vodita do različnih degenerativnih obolenj, slabitve življenjskih funkcij in ne nazadnje k prezgodnjemu staranju.

Aktivno gibanje pa je pomembno za prav vse generacije; od tistih najmlajših do najstarejših. Tudi v poznih letih ali tretjem življenjskem obdobju je namreč mogoče živeti polno, kakovostno in predvsem zadovoljno. Nordijska hoja je za starejše ljudi odlična vsakodnevna vadba, vsekakor pa se jo priporoča tudi vsem drugim generacijam.

Primerjava nordijske hoje z običajno hojo

Zlasti uporaba palic pri nordijski hoji se izkaže za zelo učinkovito. Nordijska hoja v primerjavi z navadno hojo namreč vključuje tudi zgornji del trupa.

Palice za nordijsko hojo
Palice za nordijsko hojo so opremljene z odstranljivimi gumijastimi konicami.

Raziskave so pokazale, da uporaba palic vpliva na znatno povečanje dovoda kisika v možgane, v povprečju kar za petino, na povečanje kalorične porabe ter pospešen utrip srca. Srčni utrip se v povprečju poveča za 35 utripov na minuto, kar pomeni, da je med vadbo porabljene precej več energije.

Vpliv nordijske hoje na samopodobo in socialno življenje

Redna vadba nordijske hoje ima pozitiven učinek tudi na psihično počutje. Prav tako ima izjemno velik in ugoden vpliv na samopodobo ter socialno življenje.

Pri tej obliki hoje se del vertikalnih sil, ki pri navadni hoji obremenjujejo samo noge, z aktiviranjem mišic zgornjega dela telesa prenese še na palice. To ugodno učinkuje predvsem na kolenski ter skočni sklep, še zlasti pri starejših osebah, za katere so značilne težave z obolenji sklepov. Posledično se ljudje med hojo lažje pogovarjajo, ne da bi jim bilo treba misliti še na bolečine, ki jih navadno povzročata navadna hoja ali tek.

Skupinska ali individualna nordijska hoja

Ali se boste “po nordijsko” sprehajali sami ali v skupini, je odvisno predvsem od vas samih, a ravno ta oblika vadbe je kot nalašč ustvarjena tudi za prijetno druženje v skupini. Sicer pa jo lahko opravljate enkrat sami in spet drugič s prijatelji.

Najpomembneje od vsega je, da vam nordijska hoja pušča ugodne učinke, ki jih čutite še dolgo po tem, ko ste odložili palice. A pazite, da jih boste prav kmalu spet vzeli v roke. Dobre učinke daje le redna in dosledno opravljena vadba. Najbolje bo, da si naredite seznam dni in lokacij, kjer boste nordijsko hojo opravljali. Naša dežela vam ponuja zares veliko čudovitih možnosti.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close