7 nasvetov, kako povečati učinkovitost hujšanja

Zagotovo se vam je že dogodilo, da je bila ena od novoletnih zaobljub izguba kilogramov. Za to zaobljubo ste se odločili tudi zaradi tega, ker ste se čez praznike nekoliko pregrešili in pojedli kakšno sladko dobroto preveč. Po praznikih pa ste se odločili izgubiti te kilograme, vendar vam zastavljenega cilja ni uspelo doseči.

Kako torej začeti in kje poiskati nasvete za povečanje učinkovitosti izgube kilogramov? Za vse to je poskrbela izraelska raziskava, ki je podala sedem nasvetov, kako izboljšati učinkovitost hujšanja.

Obroki

1. Določite čas, ko boste zaužili obroke

Najpomembnejši del izgube teže je oblikovanje načrta, kdaj jesti obroke in kolikšna naj bo količina zaužite hrane v posameznem obroku. Pomembno je, da jeste večje obroke zjutraj in manjše popoldne, saj takšen sistem prehranjevanja izboljša metabolizem, kar je ugodno za izgubo teže.

Študije so pokazale, da zaužitje enakega obroka zjutraj bolj pomaga pri zmanjšanju telesne teže, kot če bi isti obrok zaužili zvečer, torej je izjemno pomembno, kdaj ga zaužijete.

2. Imejte obilen zajtrk

Visoko kalorični zajtrk vam pomaga pri ravnovesju v telesu, pomaga pri prebavi in zmanjša občutek lakote čez dan. Izpuščanje zajtrka pa vodi k porušitvi ravnotežja in velikokrat tudi k povišanju telesne teže. Poleg tega obilen zajtrk in manjša večerja zmanjšata možnost za razvoj diabetesa tipa 2.

Diete

3. Mediteranska dieta

Študija, vodena s strani prof. Iris Shai iz univerze Ben-Gurion, je pokazala, da je najboljša oblika diete prav mediteranska dieta. Gre za dieto, ki temelji na nizkem vnosu ogljikovih hidratov ali nizkem vnosu maščob.

Mediteranska dieta
Ste vedeli, da mediteranska dieta velja za eno izmed najbolj zdravih?

Priporočena prehrana, ki bi jo morali zauživati, če bi se odločili za mediteransko dieto, je sestavljena iz zelenjave, oreščkov, stročnic, olivnega olja in zmernega vnosa rib ter perutnine. Ta dieta je pokazala tudi velik vpliv na zdravje, predvsem zmanjšuje tveganje za srčno-žilne bolezni.

Sestavine

4. Ne zanašajte se na manjši krožnik, da bi pojedli manj

Danes je takšno razmišljanje postalo zelo popularno, vendar je neučinkovito, kar prikazujejo rezultati študije iz univerze Ben-Gurion.

Ganel iz univerze Ben-Gurion pravi, da bo obrok količinsko enak ne glede na to, kateri krožnik boste izbrali, razlika bo samo v tem, da bo imel večji malo več praznega prostora. Prav na takšen način deluje vse več restavracij dandanes, količinsko so obroki manjši, vendar to povzroči povečanje števila jedi, ki jih zaužijete.

5. Raziščite, katera hrana vam poviša nivo krvnega sladkorja

Vsako telo se na določen obrok oziroma sestavino obroka odzove drugače. Torej, če vi pojeste enak obrok kot vaš prijatelj, se bosta vajini telesi na zaužit obrok odzvali drugače. Zaradi tega raziskovalci zatrjujejo, da mora biti dieta prilagojena posamezniku, in namesto da ocenjujemo hrano in posamezne sestavine, bi morali ocenjevati ljudi, saj se vsak odzove drugače.

Prehrana in nivo krvnega sladkorja
Uživajte živila, ki bodo na nivo krvnega sladkorja vplivala pozitivno.

Raziskovalci so razvili algoritme, kako predvideti, katera hrana poviša nivo krvnega sladkorja pri vsakem posamezniku. Izraelsko-ameriško podjetje DayTwo pa je na podlagi teh raziskav razvilo mikrobiomsko analizo za vsakega posameznika, ki uporabnikom omogoča izbiro, beleženje, spremljanje prehrane in izdelkov, ki najbolje uravnovesijo nivo krvnega sladkorja v krvi pri posamezniku.

6. Več zelenjave, manj sladkorja

Izraelska raziskava je pokazala, da je pri vsaki dieti najpomembneje, da povečate vnos zelenjave in zmanjšate vnos sladkorja. Prav ta nasvet je najpreprostejši za uspeh pri hujšanju, saj zelenjava vsebuje naravne sladkorje, ki so manj škodljivi kot tisti, ki jih boste našli v ostali hrani.

7. Ne odnehajte

Tudi če se kdaj pregrešite, ne obupajte. Tudi če kakšen dan ne zaužijete pravilne prehrane, to še ni razlog za opustitev zdrave diete. Raziskava univerze Ben-Gurion je pokazala, da večina ljudi največ telesne teže izgubi prav v prvih šestih mesecih po začetku, ampak druge pozitivne lastnosti, kot na primer zmanjšanje tveganja za razvoj srčno-žilnih bolezni, pa se pokažejo šele skozi čas.

Potrebno je poudariti, da bo vaše telo sprejelo tudi kakšno pregreho, za praznike ali ob posebnih priložnostih, pod pogojem, da se prehranjujete pravilno. Zaradi tega torej ni nobenega razloga za preplah, če ste se čez praznike malo pregrešil in pridobili kakšen kilogram. V kolikor ti kilogrami ostanejo, pa so zgoraj našteti razlogi lahko pomembni pri izgubi odvečnih kilogramov.

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close