Špinača – za moč in zdravje

Imate radi špinačo? Kolikokrat v mesecu si jo privoščite? Če je ne uživate prav pogosto, ste prikrajšani za marsikaj, tudi za moč, s katero se rad pohvali Popaj – stripovski ljubitelj špinače, ki je letos dopolnil 90 let.

Nemški znanstveniki so ‘Popajevo moč’ ponovno utemeljili s tem, da uživanje ekdisterona oziroma 20-hidroksiekdisona, ki ga vsebuje tudi špinača, znatno poveča moč. Njihovo raziskavo je podprla tudi svetovna protidopinška agencija Wada, ki so ji znanstveniki celo predlagali, naj ekdisteron doda na seznam prepovedanih snovi v športu.

Sicer pa špinačo pogosto označujejo kot kraljico zelenjave, saj med vsemi vrstami zelenjave vsebuje največ flavonoidov in karotenoidov, obenem se ponaša še s številnimi vrstami vitaminov, mineralov, mikroelementi, manganom, jodom, selenom, cinkom in kalijem. Njeni listi vsebujejo tudi železo, ki ga človeško telo absorbira v zelo majhnih količinah.

Starejša in mlajša vrsta špinače

Čeprav večinoma, ne da bi se tega morda sploh zavedali, uživate mlado špinačo, je za zdravje koristna tudi nekoliko starejša. Ta namreč vsebuje veliko celuloze, ki je odlična za pospeševanje prebave ter za izločanje škodljivih snovi iz organizma.

Listi špinače
Listi starejše špinače so od listov mlajše špinače precej večji.

Pri nakupovanju špinače posezite po tisti, ki ima močno temno zelene liste. Pred uživanjem jo blanširajte, ker boste na ta način iz nje izločili večino oksalne kisline. Ne kuhajte je dlje kot eno minuto, saj boste v nasprotnem primeru izgubili veliko hranljivih snovi.

Znebite se pecljev

Pecljev se znebite, ker se v njih ob obilnem gnojenju skoncentrirajo nitrati, v njih je prisotna še oksalna kislina, ki se lahko v ledvicah nalaga v obliki kamnov. Uporabljajte samo liste. Če pa že uporabite peclje, naj ti ne bodo daljši od 10 centimetrov. Špinačo v tem primeru pripravljajte z mlekom, da se boste ustrezno zaščitili pred škodljivimi snovmi.

Špinača za zdravje

Čeprav ob omembi špinače najprej pomislimo na moč, ta vrsta zelenjave izjemno dobro vpliva tudi na zdravje. Pogosto uživanje špinače pripomore k večjemu zdravju žil, zmanjšuje oksidativni stres ter obolenje žil, ki so podvržene vsakodnevnemu stresu.

Špinača preprečuje aterosklerozo, visok krvni tlak, varuje oči in preprečuje s starostjo pogojeno degeneracijo očesnih mišic oziroma slepoto. Izjemno pomembno vlogo ima tudi pri zniževanju holesterola.

Odličen špinačni napitek

Če niste prevelik ljubitelj špinače in hrepenite po večji moči in zdravju, je najbolje, da si na vsake toliko časa pripravite špinačni napitek, ki vam bo omogočil, da boste to zelenjavo zelo vzljubili.

V mešalnik najprej nalijte mandljev napitek in mu dodajte grški jogurt. Špinačo operite in jo stresite v mešalnik. Dodajte še banano in vložene breskve. Vse skupaj zmiksajte in nalijte v kozarec. Napitek je osvežilen in odličnega okusa. Preizkusite!

Fitko

Smo ekipa športnih navdušencev, nutricionistov in ambasadorjev zdravega načina življenja. Spletni portal smo postavili z namenom ozaveščanja, kako redna aktivnost in zdrava prehrana vplivata na boljše počutje in zdravje. Če se vam naši prispevki dopadejo, vam bomo hvaležni, če jih delite na družabnih omrežjih in nam na ta način pomagate pri doseganju našega poslanstva.

Drugi trenutno berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close